(...)
Pynchon transmet
la sensació de gaudi perdut dins el laberint narratiu dels seus escrits, amb
accions plenes de ressons, els personatges entre histriònics i estereotípics,
una munió d’històries que es succeeixen sense transició, com si passéssim mil
novel·les per un túrmix que les reduís a cinc centes planes d’explosió
narrativa eixordadora. Una literatura per a lletraferits preparada per un del propi
clan: tanta i tanta literatura condensada en les planes de V.
Ara bé, i què és
V? La resposta més evident i explicitada a alguna plana és que es tracta de
l’etern femení, de Venus, però també pot ser encara més abstracta, l’encant, el
misteri, la màgia, allò fascinant. V., o Vheissu, o qualsevol dels noms de
personatges femenins de la novel·la que comencen amb V, rata inclosa. Fins i
tot s’al·ludeix a la dona màquina, en un curiós episodi de lesbianisme platònic
d’V i una ballarina que acabarà empalada durant una actuació. En un cas de fetitxisme
extrem, les dues dones intercanvien cada òrgan per una peça d’engranatge, ciborg
sense vessant fantàstica sinó per raons de força expressiva abstracta, amb
parts orgàniques del cos i altres de mecàniques, substituint l’orgànic i per
tant viu per l’inanimat. Eros i tànatos.
(Fotos de Robert Frank)
No hay comentarios:
Publicar un comentario