Esperit de la missatgeria

«Había comenzado el período de Siva el Restaurador. La restauración de todo lo que hemos perdido», Philip K. Dick, Valis.

sábado, 27 de julio de 2013

Tractament de la ciutat al cinema contemporani

L’assaig de Rodríguez Ortega La ciudad global en el cine contemporáneo, editat per Shangrila, intenta reflexionar sobre quin ha sigut el tractament de la ciutat en el cinema contemporani, un projecte molt similar al que he estat estudiant el darrer any i del qual enfilo la darrera part, encara que el que he estat treballant no es circumscriu només a l’espai sinó que integra igualment el temps o la identitat.  
Rodríguez Ortega analitza la ciutat partint d’un espectre de pel·lícules molt ampli, des d’autors orientals com els de Hong Kong (Hsiao-Hsien, Kar-Way), Taipei (Ming-Liang) o la Xina (Zhang-ke) fins blockbusters (Armageddon, 2012) o a través de nusos temàtics (la immigració, el miratge amable, la publicitat).  

2 comentarios:

Josep dijo...

Si obres una finestra a la ciutat de París, s'hi veu la torre Eiffel.

El missatger dijo...

El primer dels edificis icònics. Construcció sense cap altra utilitat que la turística.